KLACHTEN EN COMPLIMENTEN
U kunt er iets mee doen!
Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts. Het kan echter voorkomen dat u over bepaalde zaken minder tevreden bent.
Bent u niet tevreden? Wij stellen het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wij staan open voor alle klachten: over medische behandeling, bejegening, bereikbaarheid en andere dingen.
Wilt u een klacht bespreken, neem contact op met de praktijkmanager. Zij is klachten coördinator van huisartsenpraktijk Bijvanck. U kunt contact met haar opnemen door een mail te sturen naar info(at)huisartsenbijvanck.nl Noteer uw naam, telefoonnummer, mailadres en uw klacht. De praktijkmanager neemt dan z.s.m. contact met u op.
Klachtenfunctionaris
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van www.skge.nl.
De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 – 0229190.
Geschilleninstantie huisartsenzorg
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl